Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Kino Pod Baranami
Kraków, Rynek Główny 27
Repertuar dla kina Kino Pod Baranami jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
Młody Mahito, z tęsknoty za matką, wyrusza do magicznego miejsca, które dzielą żywi i umarli. Tam, gdzie śmierć dobiega końca, a życie znajduje nowy początek.
Komendant obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau Rudolf Höss i jego żona Hedwiga próbują ułożyć sobie rodzinne życie w domu z ogrodem, który znajduje się tuż obok obozu.
Tashi, była gwiazda tenisa, zostaje trenerką swojego męża, który aby przerwać pasmo porażek musi zmierzyć się na korcie ze swoim byłym najlepszym przyjacielem, a przy tym byłym partnerem żony.
Kiedy świat upada, młoda Furiosa zostaje uprowadzona przez Hordę Bikerów i przewieziona do Cytadeli, gdzie rządzi Wieczny Joe. W obliczu walki dwóch tyranów o władzę, Furiosa musi przetrwać wiele prób i zgromadzić środki, aby wrócić do domu.
Pandemia i związany z nią lockdown solidnie dały się we znaki Lisie i Clemensowi, głównym bohaterom komedii "Kolacja pożegnalna". Para zdecydowana jest zacząć nowy rozdział w swoim życiu, a pomóc ma w tym przeprowadzka z sennego Hanoweru do tętniącego życiem Berlina. Lisa jest ambitną lekarką, przed którą poważna zawodowa szansa, Clemens z kolei próbuje swoich sił jako piosenkarz i tekściarz. Oboje liczą, że wyjazd do niemieckiej stolicy okaże się przełomowy na każdej płaszczyźnie ich życia. Zanim jednak do tego dojdzie, para postanawia zorganizować pożegnalną kolację w swoim niemal pustym już mieszkaniu. Kiedy kolejni przyjaciele odwołują w ostatniej chwili wizytę, a w ich miejsce na imprezę trafiają nieproszeni goście, sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli.
Dokument ukazuje historię oraz ewolucję muzycznego festiwalu Time in Jazz, stworzonego i kierowanego przez Paolo Fresu w jego rodzinnym mieście Berchidda na Sardynii.
Ola jest 30-letnim mężczyzną, który mieszka w małej wiosce w Norwegii z bardzo zróżnicowaną grupą ludzi. Starają się oni żyć w wolniejszym tempie w harmonii z naturą, a ich relacja opiera się na wartościach takich jak empatia, szacunek i wzajemna współzależność. Ola ogólnie cieszy się życiem i jest zaangażowaną, dowcipną i szczerą osobą. Ma lekką niepełnosprawność intelektualną i bardzo otwarcie mówi o swoim stanie. Kiedy Ola traci ważny aspekt swojego życia, zastanawia się nad swoją egzystencją i rozważa, w jaki sposób może stać się bardziej samodzielny. "Być jak Ola" to wzruszający, rozgrzewający serce film, który celebruje znaczenie równości i przynależności do grupy jako podstawy akceptacji tego, kim naprawdę jesteśmy. To bliski i szczery portret, który pomaga wypełnić lukę między "nami" a "nimi".
Ameryka nie była gotowa na taką rewolucję. W latach 70. Don Lewis, inżynier elektronik i muzyk, skonstruował syntezator, który na niespotykaną dotąd skalę generował i miksował dźwięki. Jednakże związki zawodowe oprotestowały wynalazek, obawiając się, że odbierze pracę muzykom. W ten sposób historia sukcesu zamieniła się w dramat człowieka walczącego o uznanie i zmagającego się z uprzedzeniami rasowymi. Dokument oddaje sprawiedliwość wynalazcy, pokazując, jak ogromny był jego wpływ na rozwój muzyki, nie tylko elektronicznej. Pośrednio mówi także o lękach związanych z rozwojem technologii.
To historia wielkiego objawienia i tajemniczego zniknięcia. Bluesman Jackson C. Frank w 1965 roku z pomocą Paula Simona zdążył nagrać swą jedyną płytę, która odcisnęła piętno na wielu amerykańskich i brytyjskich muzykach folkowych. Nie potrafił jednak pokonać swoich demonów, prześladujących go od dzieciństwa. Film odtwarza emocjonalny pejzaż artysty, kształtowany przez osobiste tragedie, fizyczną niepełnosprawność i chorobę psychiczną. Tropów szuka w jego utworach, bliskich mu miejscach i we wspomnieniach znających go ludzi.
Tańce, zabawa, alkohol, gwar rodzinnego świętowania. W arystokratycznym rodzie w Transylwanii następuje przekazanie kielicha. Niepozorny przedmiot, relikt z przeszłości, który wydaje się być antropologiczną ciekawostką, w tamtejszych rodzinach pełni ogromnie ważną funkcję. To herb, symbol prestiżu, który może trafić tylko do męskich potomków rodziny. Młode aranżowane małżeństwa, takie jak bohaterowie dokumentu, zmagają się z ogromną presją, jaką jest spłodzenie syna. Kłopoty z zajściem w ciążę czy urodzenie córki, prowadzą do konfliktów rodzinnych, a nawet grożą zakończeniem związku. Aby uniknąć tragedii młode kobiety decydują się na aborcję selektywną.
Otilia Valeria Coman. Niewielu zna ją pod tym nazwiskiem. Jako córka "wroga ludu", żeby mieć szansę na publikację swoich wierszy musiała nadać sobie nowe imię. Jako Ana Blandiana również narażała się władzy. Jej poezja oburzała Nicolae Ceaușescu i jego świtę, ale zachwycała i poruszała czytelników oraz pasjonatów literatury, także tych spoza komunistycznej Rumunii. Twórczość legendarnej autorki przekraczała granice, jej tomiki wierszy ukazywały się na Zachodzie, a ona mimo możliwości postanowiła zostać w kraju. Skromna, uśmiechnięta, nie czuła się politycznym autorytetem, choć niektórzy widzieli w niej członkinię rządu po upadku dyktatora. Nowy ustrój jej nie zmienił, pozostała wierną sobie i krytyczną wobec władzy, mistrzynią słowa.
W Ouvidor, największym squacie artystycznym w Ameryce Łacińskiej, 120 artystów z różnych krajów stawia opór ciągłym groźbom eksmisji ze strony brazylijskiego rządu o faszystowskich tendencjach. Dodatkowo, wewnętrzne napięcia są podsycane przez sponsoring Biennale Sztuki przez Red Bulla.
"Robią dobrą robotę dla naszego zdrowia psychicznego" - mówi jedna z fanek. W istocie, trio z Barcelony wielu pomogło przetrwać lockdown. Piosenki, które Stay Homas nagrywali na swoim balkonie, odnosząc się w nich do sytuacji pandemicznej, stawały się wiralami. A grupa, zyskała popularność na całym świecie, współpracując m. in. z Michaelem Bublé. Lecz przyszedł wreszcie moment, kiedy przestali być fenomenem wyłącznie internetowym. Dokument śledzi ewolucję zespołu, który w zmieniających się warunkach zaczyna profesjonalizować się, szukać świeżego tonu i nowego kontaktu ze swą publicznością.
Performerka, prowokatorka, kobieta petarda - w szóstej dekadzie życia Peaches nie zwalnia tempa. Wręcz przeciwnie: tournee z okazji dwudziestolecia albumu "Teaches of Peaches" było eksplozją kreatywności. A dla twórców filmu to również okazja, by poznać bliżej tę wywrotową artystkę, ikonę feminizmu i kultury queerowej. Powstał dokument napędzany punkową energią i zarazem intymny. Kamera towarzyszy wokalistce nie tylko na koncertach, ale także w jej berlińskim mieszkaniu i w gronie przyjaciół, a unikalne archiwalia odsłaniają jej mniej znaną przeszłość. Mimo upływu lat polityczne przesłanie Peaches nie traci na aktualności.
Grupa mężczyzn udaje się na Wyspy Nowosyberyjskie w poszukiwaniu cennych kłów mamuta. Tymczasem rozwija się nowa nauka - biologia syntetyczna - która może przywrócić życie wymarłemu gatunkowi.
Barbara ma 25 lat i mieszka w Akrze, stolicy Ghany. Jest charyzmatyczna i pewna siebie, jednak jej odwaga znika, gdy wieje harmattan, duszący wiatr znad Sahary. Wraz z wiatrem powracają obrazy z przeszłości. Jako ośmioletnia dziewczynka, podzieliła los tysięcy dzieci oddanych do niewolniczej pracy przez własnych rodziców. Pomimo gniewu na to, co ją spotkało, Barbara wspiera swoich krewnych. Pewnego dnia jedzie do rodziców, żeby im pomóc. Zanim to się stanie, musi im zadać pytania, o których myślała przez całe swoje dorosłe życie.
Zaczyna się ostrzeżeniem: w tym filmie występują nieboszczycy. Następnie ruszamy w podróż do Papui - Nowej Gwinei, której scena muzyczna długo wychodziła z cienia. Stało się to w dużej mierze za sprawą George`a Teleka - artysty śpiewającego w rdzennych językach, łącząc papuaskie i zachodnie brzmienia. To także historia jego twórczej, trwającej ponad 30 lat przyjaźni z australijskim muzykiem Davidem Bridie, naznaczona tragicznymi zdarzeniami zarówno w życiu Teleka, jak i w dziejach wyspy. Dzięki muzyce ma miejsce niezwykłe międzykulturowe spotkanie, na przekór kolonialnej przeszłości.
Grzegorz Rosiński, jeden z najbardziej znanych na świecie polskich twórców komiksów, autor rysunków do serii "Thorgal", przechodzi na emeryturę. Ale co to faktycznie znaczy dla artysty zakończyć karierę? Rosiński wciąż tworzy i odejść zamierza tylko na własnych zasadach. Wciąż ma do dokończenia i poprawienia strony komiksowe Thorgala, co daje nam niecodzienną szansę podpatrzenia artysty w trakcie procesu twórczego. To także rozmowy z kolejnymi scenarzystami, burzliwe dyskusje z synem malarzem nad detalami rysunków, czy same rozważania Rosińskiego na temat własnej twórczości.
"Osiągnąłem w życiu wszystko, co chciałem" - mówi wybitny polski aktor Andrzej Seweryn, a potem porywa nas w dynamiczną podróż po kolejnych wyzwaniach zawodowych, jakie podejmuje wciąż z młodzieńczą werwą. To nie jest biografia podsumowująca jego życiowy dorobek artystyczny - setki wybitnych ról filmowych i teatralnych, działalność polityczną czy wieloletnią rolę dyrektora Teatru Polskiego. Aktor pozostaje u szczytu kariery i ani na chwilę nie zwalnia. Kamera staje się towarzyszem jego codziennych zajęć, dzięki czemu z bliska widzimy rodzące się na gorąco emocje i pasję do pracy.
Mężczyzn z branży muzycznej nie pyta się, jak godzą karierę i bycie rodzicem. Bohaterka tego filmu odpowiada, że najważniejsze to mieć dobry zespół – zarówno w rodzinie, jak i w pracy. Zwłaszcza, kiedy dyryguje się najlepszymi orkiestrami europejskimi. Oglądamy Joanę Mallwitz na przestrzeni dwóch przełomowych dla niej lat, kiedy pojawia się na świecie jej synek, a kariera zdecydowanie przyspiesza. Lecz niezależnie, czy przebywa w domu, na próbach czy w blasku reflektorów, niemiecka dyrygentka stara się udowodnić, że niemniej ważne od perfekcji jest znalezienie w życiu właściwego rytmu.
Janusz Morgenstern, dla przyjaciół Kuba. Pochodził z rodziny żydowskiej, w Holokauście stracił całą rodzinę. Reżyser filmów, które na stałe zapisały się na kartach polskiej kinematografii, m.in.: "Do widzenia, do jutra", "Trzeba zabić tę miłość", "Żółty szalik". Widzowie zawdzięczają mu także seriale "Stawka większa niż życie", "Polskie drogi" oraz "Kolumbowie". Portret Morgensterna utkany jest z wywiadów, audycji, zdjęć, a także jego własnych filmów, które stanowiły dla niego ucieczkę od traumy, jakiej doświadczył podczas wojny. O jego twórczości opowiadają bliscy, aktorzy i współpracownicy.
Mieszkająca w regionie Baltistan, Aniqa Bano rodzi głuchoniemą dziewczynkę, Narjis. Do tego czasu nie wiedziała, że dzieci z taką niepełnosprawnością są odrzucane przez swoje rodziny i nie otrzymują tożsamości ani imienia. 16 lat później Aniqa i jej córka zabierają nas w podróż po regionie, w którym kobieta zbudowała zarówno szkołę, jak i dom dla osób niesłyszących. Jest to opowieść o zaangażowaniu, o tym, jak integracja i równe szanse są bezpośrednią korzyścią dla współistnienia społeczeństwa.
Lili ma osiem lat i próbuje zrozumieć świat dorosłych. Mieszka w Norwegii, gdzie wyemigrowali jej rodzice, którzy nie są już razem. Tata w ramach wspólnego spędzania czasu zabiera ją na wycieczki z plecakiem, co jest szansą na pogłębienie ich relacji. Jeżdżą autostopem, śpią pod namiotem, wędrują po fiordach, a Lili zadaje trudne pytania. Po rozstaniu jej rodzice ułożyli sobie życie na nowo, co oznacza powiększenie się rodziny dziewczynki o kolejne osoby. Jak Lili odnajdzie się w tym nowym, patchworkowym układzie?
Inguszetia to najmniejszy region Rosji, położony na północnym Kaukazie. To właśnie stamtąd pochodzą trzej bohaterowie filmu, którzy wyemigrowali do Polski w poszukiwaniu lepszego życia. Łączy ich narodowość, różnią ambicje. Movlat uczy tańca kaukaskiego, Ismail odnosi sukcesy w boksie, a Ali jest tancerzem. Na przestrzeni 10 lat śledzimy ich wzloty i upadki w nowej ojczyźnie. Próby aklimatyzacji przy jednoczesnym zachowaniu tradycji z kraju pochodzenia. Choć początki wyglądają obiecująco, po paru latach zaczynają się pojawiać problemy, które zaważą na ich dalszych losach w pozornie przyjaznym mieście.
Ten film ma w sobie dynamikę progresywnego rocka, który ponad dwie dekady temu stał się domeną kultowego zespołu The Mars Volta. W podobnych rytmach pulsowało życie założycieli amerykańskiej grupy: Cedrica Bixlera i Omara Rodrígueza-Lópeza. A była to naprawdę ostra jazda, znaczona przez etniczną odmienność, narkotyki, sceniczne ekscesy i flirt ze scjentologią. Z setek godzin archiwaliów (Omar od dziecka dokumentował siebie i swoje otoczenie) powstał do bólu szczery obraz wieloletniej przyjaźni, wspólnych sukcesów, transformacji i upadków.
Od lat Rosja próbuje odbudować swoje imperium. Doktryna wojny hybrydowej wprowadzona przez Putina w 2013 roku zakłada atakowanie zachodnich państw bez wypowiedzenia wojny. Inwazja na Ukrainę sprawiła, że straciliśmy poczucie bezpieczeństwa. Para dokumentalistów z Polski rusza w podróż, żeby szukać odpowiedzi na pytanie o zagrożenia, jakie mogą spotkać Europę Środkowo-Wschodnią. Tropią agentów GRU wysadzających składy amunicji i trujących noviczokiem przeciwników Moskwy. Spotykają dwóch prezydentów, premiera, ministra obrony, schwytanego rosyjskiego szpiega oraz kilkunastu agentów wpływu.
Kiedy cały świat wokół niej pogrąża się w ciemności, Anna, najsilniejsza kobieta na świecie, decyduje się pozostać na Ukrainie, aby ratować najbardziej bezbronnych - zwierzęta. Swoim bezinteresownym podejściem i optymizmem zaraża szybko lokalną społeczność, a dzięki sile mediów społecznościowych dociera daleko poza granice Ukrainy.
W gęsto zaludnionych przez imigrantów i katolików regionach węglowych północno-wschodniej Pensylwanii, Tom i Sheila wybierają obietnice i bezpieczeństwo życia religijnego, składając wieczyste śluby czystości jako nastolatkowie. Historia rodzinna z domowymi archiwaliami, zrobiona przez córkę.
Na obrzeżach stolicy Serbii, Belgradu, znajduje się jedno z największych wysypisk śmieci w Europie - Vinča. Niegdyś stanowisko archeologiczne z czasów europejskiego neolitu, teraz - toksyczna przestrzeń, nietknięta pożarami, jest miejscem pracy zbieraczy plastikowych butelek - bottlemenów. W tym dokumentalnym westernie oglądamy ostatnie dni tej społeczności, ich praca wkrótce stanie się przestarzała i niepotrzebna. Historia koncentruje się na walce dobrodusznego boksera Yanika o bycie liderem grupy w chaotycznym systemie.